Pengikut

23 Februari 2009

INGAT TENTANG AGIHAN REZEKIMU

يَاابْنَ اَدَمَ إِنْ رَضِيْتَ بِمَا قَسَّمْتُ لَكَ أَرَحْتُ قَلْبَكَ وَبَدَنَكَ وَإِنْ لَمْ تَرْضَ بِمَا قَسَّمْتُهُ لَكَ فَوَعِزَّتِيْ وَجَلاَلِيْ َلأُسَلِّطَنَّ عَلَيْكَ الدُّنْيَا تَرْكَضُ فِيْهَا كَرَكْضِ الْوَحْشِ فِى الْبَرِيَّةِ وَلاَيَنَالُكَ مِنْهَا إِلاَّ مَا قَسَّمْتُهُ لَكَ َوكُنْتَ عِنْدِىْ مَذْمُوْمًا

Hai anak Adam! Jika kamu reda dengan apa yang Aku bahagikan kepadamu maka Aku akan tenangkan hati dan tubuh badanmu. Sebaliknya jika engkau tidak reda dengan apa yang Aku bahagikan untukmu maka demi kemuliaan dan keagungan-Ku, Aku akan kuasakan ke atasmu dunia ini di mana kamu akan menghentakkan kaki padanya sebagaimana hentakkan kaki binatang liar di belantara; tetapi kamu tidak akan memperoleh melainkan sekadar yang Aku tetapkan pembahagiannya untukmu sedangkan engkau di sisi-Ku adalah seorang yang tercela. – (al-Hadith al-Qudsi)

Tiada ulasan: