Pengikut

16 Mei 2012

Selamat Hari Guru 16 Mei 2012

Buat seluruh guru-guruku yang pernah mengajar lalu memperkenalkan aku dengan seni mengeja, membaca, mengira, lalu aku berupaya memahami segala sehingga mampu pula mengatur tuturkata bicara - berupaya pula menulis ayat-ayat ringkas maupun karangan berjela sehinggalah aku bisa berada dimeja kerjaya mengetuk papan kekunci ini demi survivaliti dan rezeki anak bini...siapalah aku tanpa jasa dan pengorbananmu guru-guruku!... kalian muncul dalam tiap gerakgeriku kerana ilmu dan harapan yang panjang dan dalam disanubarimu itu tetap segar dihati dan jiwaku juga lalu kepasrahan itu telah kupahatkan sebagai memori dan responsibiliti yang menjadi legasi yang dipersaksikan bahawa aku juga adalah rantaian dari makbulnya doa dan pengharapan kalian buat meneruskan nafas perjuangan mengangkat integriti umat sejagat!.... 
Medan pendidikan adalah padang payah dan pedih kerana bukan mudah meraikan gelagat dan kegilaan insan yang beraneka....tapi sabar seorang guru adalah madu adalah penawar yang merawat segala penyakit sehingga yang jatuh bisa bangun kembali mengatur tapak bertatih lalu kembali berlari...yang resah menjadi damai kerana nilai yang kau semaikan berakar-umbi menjadi pemangkin pencetus motivasi diri...biar dirimu dipanggil Ilahi kembalimu bersama restu, pergimu bersalut rindu - justru doa yang bertimbun dari anak didikmu menjadikan dikau tetap hidup bertakhta dipersada dunia yang sementara sehinggalah ke akhirat yang kekal selamanya.....terima kasih guru-guruku kerana menjadikan aku manusia yang kenal diri, yang kenal hati sehingga jawapan kepada persoalan-persoalan utama dalam perjalanan kehidpan ini terjawab secara pasti....

Tiada ulasan: