Pengikut

19 Oktober 2010

Doa Majlis Jamuan Makan Malam BERNAS 12.10.2010

Ya Allah kami melahirkan syukur yang setingginya ke hadratMu, di atas nikmat yang Engkau curahkan; di atas limpahan rahmat yang Engkau anugerahkan.

Kami memohon rahmatMu sehingga dengannya kami senantiasa diberikan keimanan dan ketaqwaan,kesihatan dan kesejahteraan.

Mohon dariMu Ya Allah, satukanlah kami dalam satu pasukan yang mengutamakan kekuatan dan persefahaman yang mantap dalam menghadapi dan mengurus perancangan & cabaran dengan penuh bijaksana dan strategik demi kelangsungan dan survival syarikat kami.

YA ALLAH TUHAN YANG MEMILIKI KHAZANAH PERBENDAHARAAN YANG MAHA LUAS DAN AGUNG,
kurniakanlah kekuatan jiwa dan kemantapan semangat untuk kami terus berkhidmat dengan lebih tekun, ikhlas dan cemerlang; bersikap dinamik dan inovatif , berfikiran futuristic yang mampu menghasilkan sumbangan yang bermakna kepada diri, famili dan syarikat kami.

Jauhilah kami dari ketirisan akidah dan iman yang boleh menjurus kami kepada kehilangan fokas haluan kehidupan yang diredai dan dirahmati.

Hindarkanlah dari kami sikap prejudis & hiprokrasi yang menjadi sebab pembentukan kudis-kudis yang boleh membawa masalah dan kecelaruan kepada budaya kerja sihat dilkalangan kami.

Kami memohon jiwa yang terus cekal dan mantap sehingga ianya menjadi benteng yang ampuh yang menjadikan kami tidak mudah cair dan lemah dengan pencingan keduniaan yang melekakan dan pengaruh lonjakan nafsu yang melemaskan.

Ya Allah, mohon diselamatkan dan dipermudahkan semua urusan bakal-bakal haji di kalangan warga Bernas yang bakal berangkat ke Tanah Suci. Terimalah ibadah haji mereka sebagai Haji Mabrur yang dipenuhi dengan kebaikan dan kebajikan.

Ya Rahman ya Rahim, bukalah hati dan kefahaman kepada seluruh anak-anak kami yang telah dan akan menduduki peperiksaan penting hujung tahun di semua peringkat pengajian . Kurniakanlah kemudahan, kejayaan dan kecemerlangan kepada mereka.

Ampunkanlah kelekaan, kelalaian dan keterlanjuran kami. Jadikanlah pertemuan kami pada malam yang gilang-gemilang ini sebagai satu pertemuaan yang dirahmati dan perpisahan kami nanti sebagai perpisahan yang terpelihara.

Tiada ulasan: