Pengikut

12 September 2008

CERIKA: HANTU PUN TAK TAHAN!

Tak larat dah! Letih sangat. Udah le letih kerja. Balik rumah bertambah-tambah letih dengan radio yang volume sebelah perlahannya dah rosak tu. Ada saja ceramah yang bersiri. Ada saja syarahan yang tak selesai-selesai...

Member ada buat cadangan bila dia sms malam tu. "Buang saja kat perigi, belakang kampung tu!!". "Hoi, kau giler ke!! ini bini aku le, bukan tayar buruk! tak kan ler nak main buang-buang jer!?" "Abihtu! kau minta cadangan! Itu ler cadangannya!!" Membernya merespon.

Bungkam. "Sekali fikir bernas juga cadangan tu. Sebab aman sikit rasanya rumah ni!! dah le anak pun tak ade." Tanpa buang masa malam berikutnya dia bertindak. Nekad. Berjaya juga dia sudahnya buang "radio buruknya" kat perigi tu. Padan muka!! He...hee

Malam mula tiada bini...wooww!! aman terasa. Tidur dengkur penuh nyaman.

Malam kedua...eh..apa yer yang kurang ni..mana le radio buruk aku tu...apa dah jadi agaknya yer!? Sunyi.. kalau dia ada tak le aku sunyi mcm ni...

Malam ketiga... tak jadi ni!! aku kena pergi ambik balik.. sampai di perigi, buang tali ke bawah..tarik dan tarik... tetiba yang naik makhluk yang berbulu-bulu. "Hoi! naper le engkau yang naik hantu, aku bukan nak engkau aku nak bawa balik bini aku .."
Ooh!! itu bini kau ke! kenape le kau tak ndak datang ambik awal sikit, dah letih aku dengar ceramah dia dua tiga hari ni!!

9/9/2008

Tiada ulasan: